Content Icons breidt uit met nieuwe agency 'Next Icons'

Content Icons breidt uit met nieuwe agency 'Next Icons'

23-06-2022 (12:34) - Bureaus

Met het lanceren van Next Icons is het zusje van Sara Rottenberg’s Content Icons officieel geboren. Als ‘new kid on the block’ positioneert Next Icons zich als hét bureau voor talent van morgen. Next Icons zal zich volledig focussen op TikTok en is een logische vervolgstap voor Rottenberg.
 
Moederbedrijf Content Icons verzorgt onder andere succesvolle campagnes voor merken zoals Gorillas, Zalando en Adidas en gevestigde namen Romee Strijd, Rianne Meijer, Jutta Leerdam en Bram Krikke.

Met innovatieve, jonge content creators weet Next Icons een nieuwe doelgroep aan te boren. "TikTok kan voor grote bedrijven onwennig aanvoelen en wordt daardoor vaak niet optimaal benut. Het platform is echter ontzettend snel volwassen geworden en steeds belangrijker om Gen Z en Y te bereiken. De cijfers spreken voor zich: de gebruikersgroep 18-24 jarigen groeide in 2021 het snelst en dat is interessant, voor zowel creator als merk," vertelt Sara Rottenberg, oprichter van Content Icons en Next Icons.
 
Na een omslag in het medialandschap van traditionele media naar sociale media is de consument veelal online te vinden. Waar short form content momenteel volledig de dienst uitmaakt. "Iedereen heeft de mogelijkheid om viral content te creëren, daar is geen strateeg met jaren marketing ervaring voor nodig. Creators weten zelf het beste wat hun publiek wil zien en wat werkt. Vanuit deze propositie creëren we vanuit het talent bedachte campagnes – om de beste resultaten te behalen."
 

TikTok

Next Icons speelt dan ook perfect in op de huidige trends en positioneert zichzelf als het bureau om mee te werken voor de nieuwe generatie content creators. "Wij willen vanuit kennis en kunde van onze talenten, merken ondersteunen en adviseren bij hun online zichtbaarheid." Waar Content Icons voornamelijk focust op Instagram en Youtube, zal Next Icons zich volledig focussen op TikTok en de mogelijkheden die het platform biedt. "We zijn ervan overtuigd dat deze volgende stap waarde zal toevoegen aan onze bestaande services en dat is veel meer dan alleen de welbekende dansjes," sluit Rottenberg af.  

Media

Marketing

Economisch