Dagbladgoudkoorts nadert hoogtepunt

03-02-2010 (09:49) - Bureaus

In februari en maart worden miljoenen Nederlandse dagbladlezers weer opgeroepen om mee te doen aan de verkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Het publiek bepaalt welke dagbladadvertentie in aanmerking komt voor Dagbladgoud 2009 profit en welke voor de categorie non-profit. Naast de publieksjury buigt een deskundige vakjury zich over alle inzendingen. Zij bepaalt welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud en Campagnegoud 2009. Dit jaar zijn maar liefst 126 advertenties ingezonden voor Dagbladgoud.

De vakjury zal naast de 126 advertenties ook 20 campagnes beoordelen. Olaf Croon, directeur Cebuco: ‘We kunnen gelukkig spreken van een enorme stijging ten opzichte van vorig jaar. De economische situatie van de afgelopen 12 maanden dwingt het vak om ijzersterk werk te maken.’

De bekendmaking van de winnaars vindt plaats op maandagmiddag 22 maart 2010 in het Congrescentrum in Amstelveen. Alle bij Cebuco aangesloten dagbladen doen mee aan dit initiatief dat voor de vijfde keer wordt georganiseerd. Net als vorige jaren kiest een representatief publiekspanel uit alle inzendingen de tien beste advertenties van 2009. Deze tien worden beloond met een flinke dosis exposure want ze worden allen in de week van 27 februari tot en met 10 maart aan het lezerspubliek voorgelegd. De lezers kunnen vervolgens via dagbladgoud.nl hun stem uit brengen op hun favoriet.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch