De eerste 27 nominaties zijn binnen

21-06-2010 (10:17) - Bureaus

Ogilvy Amsterdam en Kong maken allebei tweemaal kans op een Leeuw in Cannes in de categorie Promo & Activation. Ogilvy’s ‘Twee ramen’ (Voor de organisatie Stop The Traffic) en Kongs ‘Stanislav’ (in opdracht van het Ministerie van Justitie) zijn genomineerd. Ook de ‘Minibox’ dat UbachsWisbrun/JWT maakte voor MINI kan een Leeuw winnen, net als DDB Amsterdams ‘Even Apeldoorn bellen Live’ (Centraal Beheer Achmea).

In de categorie Direct doet Amsterdam Worldwide het goed met tweemaal een nominatie voor de campagne ‘Left/right blogger outreach’ dat het bureau maakte in opdracht van Asics. In dezelfde categorie mag Kong dankzij ‘Stanislav’ nogmaals hopen op een Leeuw. De vierde nominatie die Stanislav ontvangt is in de categorie PR. Ook ‘Pokkie Foetsie’ (Hi) van Winkelman en Van Hessen kan een PR-Leeuw winnen.
 

Bij Outdoor zijn de kanshebbers Y&R Not Just Film (driemaal, ‘Man/vrouw/neus’ voor Interbest Outdoor), DDB Amsterdam: (‘Tekst bus’ voor de NS), UbachsWisbrun/JWT (‘Mini Kerstdoos’, MINI), Wubbe: (‘Pin-verhuisdoos’, Rabobank Westland), Wieden+Kennedy (‘Augmented sandsculpture’, Eye) en weer Kong (‘Live interactive billboard’, Ministerie Binnenlandse zaken). In de categorie Pers werd niets goed genoeg gevonden voor een nominatie.

Bij Radio zijn er wel kanshebbers. Namelijk tweemaal They voor ‘Phone dialing’ (Hotel Arena). INDIE heeft driemaal de kans op een Radio-Leeuw (‘Don Diablo/Golden Silvers/Bellx’, Dance for Life). Studio de Keuken werkte mee met They, FC Walvisch met INDIE. In de categorie Media kan het voorvallen dat Media Republic:  door middel van ‘Ervaar de winterspelen’ (Samsung Mobile) naar een Leeuw grijpt. Hetzelfde geldt voor Amsterdam Worldwide: (Left&Right blogger outreach’, Asics) en nogmaals Kong (‘Stanislav’).

In totaal heeft Nederland 27 nominaties te pakken. Deze week wordt bekend of dat ze ook verzilverd gaan worden.
 


Media

Marketing

Economisch