De V van Viral
08-06-2010 (10:25) - Bureaus
V-Energy daagt de doelgroep uit om een filmpje te zoeken (YouTube) of te maken, dat je op een ludieke manier uit die vervelende middagdip haalt en je vervolgens weer volop energie geeft om de rest van de dag te knallen. Diegene die erin slaagt het filmpje te vinden dat bijna net zo'n Energy-Boost geeft als V is de winnaar.
V-Energy wil door middel van een interactieve campagne positieve merkaandacht creëren en de verkoop van V-Energy drink stimuleren. Een tv-commercial wordt ingezet om awareness rondom het merk te creëren en traffic naar de actiewebsite te genereren. Op de site wordt de consument geactiveerd om een filmpje te zoeken of maken dat helemaal past bij V-Energy. Het publiek bepaalt welk filmpje het meeste 'V-eeling' heeft; de deelnemer met de meeste stemmen aan het eind van de campagne wint en wordt samen met twee vrienden piloot voor een dag. Deelnemers kunnen hun filmpje bovendien extra aandacht geven door het als gadget op hun Hyves pagina te plaatsen.
Icemedia ontwikkelde het concept en design van de online campagne en zorgde ook voor de technische realisatie ervan. De coördinatie van de totale campagne is in handen van Havas Sports & Entertainment. Icemedia is een interactief bureau, dat werkt voor merken als KLM, OHRA, Unilever, KPN, Microsoft en Pepsi. Icemedia ontwikkelt innovatieve brand activation campagnes die mond-tot-mond reclame stimuleren en consumentendata genereren.
