Fiat Group vraagt Maxus
08-06-2010 (10:18) - Bureaus
Fiat Group Automobiles Netherlands (FGAN) gaat samenwerken met het voor Nederland nieuw opgerichte media- en marketingbureau Maxus. Tot FGAN behoren de merken Fiat, Alfa Romeo, Lancia en Abarth. De samenwerking moet FGAN synergievoordelen voor de totale groep opleveren bij het benutten en inzetten van diverse media. Tevens ondersteunt Maxus per merk bij het bepalen van de communicatiestrategie.
Jan Flipsen, algemeen directeur Fiat Group Automobiles Netherlands: ‘Al bij de eerste kennismaking leek het of Maxus al wist welke kant we met onze merken Fiat, Alfa Romeo, Abarth en Lancia uit willen gaan. De klik met het bureau was er direct. Ik denk dat dat ook van belang is. Als je niet op dezelfde lijn met je mediabureau zit, pakt het verkeerd uit. Het contract dat we vandaag getekend hebben, is opnieuw een stap in de ontwikkeling van onze prachtige merken. We kijken uit naar een prettige samenwerking.’
Kelly Clark (Global CEO Maxus): ‘We zijn zeer verheugd Fiat Group Automobiles in Nederland te mogen verwelkomen bij Maxus. Fiat Group is een zeer ambitieus bedrijf met een portfolio aan merken die perfect zijn gepositioneerd voor de hedendaagse automarkt. We kijken ernaar uit om hen de komende tijd te helpen hun merken verder uit te bouwen en nog meer marktaandeel te winnen.’