Goud voor FHV BBDO en Amsterdam Worldwide
24-06-2010 (10:02) - Bureaus
Het was een avond met een flink blinkende gouden rand voor de Nederlandse delegatie in Cannes. Twee bureaus gingen met een Gouden Leeuw van het podium in het Palais af: FHV BBDO en Amsterdam Worldwide hadden beiden de hoofdprijs te pakken in de categorie Design. FHV BBDO deed dat met de inmiddels alom bekende Mars Messages, de marsverpakkingen die de consument zelf kan voorzien met allerhande boodschappen. Ook dit jaar gooide de Onitsuka Tiger-campagne weer hoge ogen. Het andere Design-goud was voor Amsterdam Worldwide dat de Tanu Shu bedacht en creëerde.
In de categorie Cyber deden de Nederlandse bureaus het redelijk met tweemaal een Bronzen Leeuw. Weer ging Kong aan de haal met een Leeuw dankzij de ‘Stanislav’-campagne (in opdracht van het Ministerie van Justitie) dat al een aantal keren eerder werd gelauwerd deze week in Cannes. De andere Bronzen Cyber Leeuw mag op het conto van ACHTUNG! geschreven worden. Volkswagens ‘Pak de Polo’ werd goed genoeg gevonden voor het Brons.