Hilfiger helpt arme Afrikanen

09-07-2010 (09:40) - Bureaus

De Amerikaanse modeontwerper Tommy Hilfiger introduceert een lange termijncampagne ter ondersteuning van het uitbannen van extreme armoede in Afrika via het Millennium Villages Project. De Tommy Hilfiger Group, die geheel eigendom is van Phillips-Van Heusen Corporation, lanceerde formeel een vijf jaar durende campagne via de Tommy Hilfiger Corporate Foundation ter ondersteuning van Millennium Promise: de toonaangevende internationale non-profitorganisatie die zich volledig inzet voor het behalen van de millenniumdoelstellingen (Millennium Development Goals - MDG) om in 2015 extreme armoede wereldwijd te hebben gehalveerd. In zijn rol als MDG Global Leader zal Tommy Hilfiger zakelijk leaders en eindconsumenten stimuleren en betrekken bij zijn activiteiten om een eind te maken aan extreme armoede.
 
Met de aankondiging wordt de grootste internationale investering van de Corporate Foundation tot op heden in zijn hulpstrategie ingeluid. De campagne is een vijfjarenplan voor het opbouwen van duurzame gemeenschappen in Afrika ten zuiden van de Sahara, het creëren van bewustwording en het werven van fondsen voor de projecten van de Millennium Villages: een gezamenlijk initiatief van het Earth Institute van Columbia University, Millennium Promise en het VN Ontwikkelingsprogramma. Tommy Hilfiger deed de aankondiging samen met professor Jeffrey D. Sachs, President en medeoprichter van Millennium Promise en directeur van het Earth Institute en Ludo Onnink, Chief Operating Officer voor de Tommy Hilfiger Group.
 
Eerder bezochten Tommy Hilfiger en Ludo Onnink het Millennium Village complex in Ruhiira, een afgelegen gemeenschap met zo'n 55.000 mensen op het platteland van Oeganda.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch