Hollandsche Waaren met DE en Lost Boys

10-05-2010 (09:49) - Bureaus

Sparen voor Hollandsche Waaren. Dat klinkt als een oer-Hollandse actie voor een oer-Hollands merk. Maar niets is minder waar. Want Douwe Egberts kiest deze keer voor de nieuwste technieken om hun Hollandsche Waaren tot leven te brengen. Dat betekent dat je nu in 'augmented reality' de Hollandsche Waaren Spellen kunt spelen op Senseo.nl.

Dat zijn dus ouderwetse spellen in een nieuw jasje. Zo werp je bij het Kop Kegelen koffiekopjes over de rand en schuif je bij het Mok Mikken koffiekopjes door poortjes. Echter, de spellen komen tot leven door een sticker, die te vinden is op de actieverpakkingen van Senseo, voor een webcam te houden. Door de verpakking te bewegen bepaal je de richting van de bal of de koppen, en met behulp van je spatiebalk bepaal je de snelheid. 

Naast het bijzondere karakter van de spellen, zijn er ook bijzondere prijzen te winnen. Zo zijn er maar liefst zes mooie Douwe Egberts fietsen voor inzenders van de meest originele foto. Deze foto's worden gemaakt door de webcam, tijdens het spelen van de Hollandsche Waaren Spellen, en kunnen direct worden ingestuurd. Je kunt deze foto’s, plus je score, ook delen via Facebook en vrienden en bekenden oproepen mee te spelen. 

Douwe Egberts ontwikkelde deze unieke actie in samenwerking met Lost Boys, waarbij de laatste verantwoordelijk is voor strategie, concept, design en technische ontwikkeling.


Media

Marketing

Economisch