Karina Buitenhuis: 'Ik wil van DDB en DDB Retail een heel mooi, nieuw hoofdstuk maken'
In de serie Female Agency leaders praat de redactie van Fonk magazine met female changemakers die opereren in de bureauwereld van nu. Vandaag in Fonk magazine: Karina Buitenhuis (DDB Retail). ‘Generalist zijn en ook het geduld en de aandacht hebben voor de kleinste details op campagneniveau. 'Het is belangrijk om het toenemende belang van Retail Media over het voetlicht te krijgen.'
Karina Buitenhuis heeft een lange buraucarrière achter zich, maar denkt nog niet aan stoppen. Daarvoor heeft zij nu Eigen Fabrikaat is omgedoopt tot DDB Retail teveel aantrekkelijke uitdagingen op haar bord: 'DDB was al groot aandeelhouder in het bureau, we hebben altijd goed met elkaar samengewerkt. De stap naar DDB Retail is dus eigenlijk heel logisch. We zullen onze rol in de groep ook zeker gaan aanjagen naar buiten toe. Daarnaast is het belangrijk om het toenemende belang van Retail Media en de rol die wij daarbij kunnen spelen over het voetlicht te krijgen en van DDB en DDB Retail een heel mooi, nieuw hoofdstuk maken. De klus klaren. En dat vol energie en enthousiasme doen zodat we onze retailkennis op een goede manier kunnen borgen binnen het grotere geheel.'
Lees het volledige interview met Karina Buitenhuis nu in Fonk Magazine 393