
M+C Saatchi Group lanceert tool voor culturele trends
Na de succesvolle lancering van Cultural Power in december in het Verenigd Koninkrijk en Australië zet M+C Saatchi Group de volgende stap: de introductie van de Cultural Power Index. Deze AI-gedreven tool helpt merken groeien door beter in te spelen op cultuur en die kracht strategisch te benutten.
De Cultural Power Index is ontwikkeld door de Consulting-divisie van M+C Saatchi Group en analyseert miljarden datapunten uit zowel traditionele als sociale media, aangevuld met actuele culturele trends. Hierdoor kunnen merken in real-time hun culturele invloed meten en versterken.
Met deze aanpak krijgen merken inzicht in hun positie ten opzichte van concurrenten, kunnen ze gerichte strategieën ontwikkelen om hun culturele relevantie te vergroten en signaleren ze op tijd verschuivingen in perceptie, zodat ze slim kunnen inspelen op opkomende trends.
Nieuwe identiteit
Naast deze nieuwe tool introduceert M+C Saatchi Group ook een vernieuwde merkidentiteit. Het traditionele &-teken maakt plaats voor een +, een symbool voor samenwerking en de kracht van geïntegreerde teams. De visuele transformatie, ontworpen door de brand-led experience design specialisten van de groep, omvat een nieuw logo voor alle bureaus, een fris kleurenpalet en lettertype, en op maat gemaakte Cultural Power idents. Ook de website is volledig vernieuwd en ontwikkeld door de digitale divisie van M+C Saatchi.