Meeste Webby-nominaties Tribal DDB
19-04-2010 (09:54) - Bureaus
Binnen de Nederlandse genomineerden heeft Tribal DDB Amsterdam de meeste nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, ook wel de ‘Oscars van internet’ genoemd. De nominaties werden toegekend aan het werk voor Philips, waaronder de meermalen bekroonde Philips Cinema 21:9 campagne, waarvan het bureau vorige week de opvolger presenteerde. In totaal werden zes Nederlandse bureaus voor inzendingen genomineerd, waarvan Tribal DDB Amsterdam de meeste nominaties won.
Een nominatie voor Tribal DDB Amsterdam ging naar ‘Philips_vs The Sun’ in de categorie Online Campaigns, de andere twee naar ‘Philips Cinema 21:9’ in de categorieën Online Commercials en Consumer Electronics.
De Philips Cinema 21:9 campagne won eerder al de Film Grand Prix en een zilveren Cyber Lion bij Cannes Lions, een gouden Internationalist Award, twee maal goud en een Grand Prix bij BIMA, een maal goud en een Grand Prix bij Eurobest, twee zilveren Epica’s, twee maal goud bij de BTAA, onlangs nog zilver bij de SpinAwards. En nu mogelijk ook een Webby Award, om de lijst compleet te maken. Onderdeel van de geïntegreerde campagne was een website met een ‘bevroren’ film met een overval en clowns, waar kijkers doorheen kunnen navigeren. Ook ‘Philips_vs’ won tot nu toe de nodige prijzen.