Minder investeringen in TV-reclame
12-02-2010 (10:03) - Bureaus
Honderden vakgenoten hebben het Top of Flop 2010 onderzoek al ingevuld waarmee VEA Evolve een antwoord gaat geven op de vraag waar reclamemakend en adverterend Nederland in 2010 meer tijd en geld aan gaat besteden. En aan welke ontwikkelingen juist minder.
Op 18 februari om 16.00 uur worden de resultaten gepresenteerd en bediscussieerd in Panama en geven vertegenwoordigers van reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders hun visie op 2010. Vooruitlopend op deze Top of Flop sessie alvast enkele opvallende tussentijdse resultaten. Zo lijkt een nipte meerderheid dit jaar minder tijd en geld te gaan investeren in TV-reclame. Ook telemarketing en print-reclame staan in het rood en kunnen in 2010 rekenen op minder fans.
Waarschijnlijk gaat dit vrijgekomen budget dan voor een groot deel naar online advertising, want maar liefst 78% van de respondenten verwacht hier drukker mee bezig te zijn dit jaar. Het is daarbij opvallend dat bijna alle vormen van online communicatie in de lift omhoog zitten. Zelfs Twitter, dat vorig jaar tijdens de Evolve-sessie nog als Flop werd afgeserveerd. Eigenlijk is er maar 1 duidelijke daler in de online categorie en dat zijn de banners. Misschien komt dat wel omdat reclamemakers meer effect willen bereiken met minder irritatie.
Kom op 18 februari naar Panama en discussieer tussen 16.00 en 18.00 uur mee met Igor Milder (Managing Director LBi Lost Boys), Linda Boks (CEO ZenithOptimedia), Willem van der Schoot (Managing Director LEMZ) en Pieter Waller (Senior Brand Manager Bacardi).