Olympische campagne van ASICS

04-02-2010 (09:55) - Bureaus

Het Japanse sportmerk ASICS lanceert deze maand haar nieuwe wereldwijde campagne ‘Running cleanses the mind and body’, ontwikkeld door het Amerikaanse reclamebureau Vitrorobertson. Met deze campagne toont ASICS dat hardlopen dé manier is om een gezonde geest in een gezond lichaam te ontwikkelen. ‘Running cleanses the mind and body’ is de nieuwe pay off van de campagne waarmee de reinigende werking van hardlopen op geest en lichaam wordt bedoeld.

Dat sporten gezond voor je is, is een bekend feit. Maar nog belangrijker is dat hardlopen ook een positief effect op de geest heeft. Alledaagse negatieve emoties zoals stress, twijfels en zorgen worden door te sporten als het ware weggespoeld. In de campagne ‘Running cleanses the mind and body’ lopen atleten door een muur van water om zich daarna bevrijd te voelen van alle negatieve emoties. Een duidelijke aanvulling op het credo van ASICS; ‘sound mind, sound body’ - een gezonde geest in een gezond lichaam-.

De geschiedenis van Canada zit verweven in de Olympische Spelen 2010. Zo is het officiële logo van Vancouver 2010 gebaseerd op de zogenaamde Inukshuk; een opeenstapeling van stenen in de vorm van een persoon die de weg wijst. De designers van ASICS zijn voor Vancouver nog een stap verder gegaan. ASICS is een unieke samenwerking aangegaan met Alano Edzerza, een getalenteerde kunstenaar uit Canada. Alano behoort tot de Raaf-clan van de Talthan stam; een Noord Athabaskan volk bestaande uit native Canadians.

De campagne is ontwikkeld door het Amerikaanse reclamebureau Vitrorobertson en bestaat uit TVC, print, online en POS.
 


Media

Marketing

Economisch