Reclameman ziet GERDA zitten
15-03-2010 (10:06) - Bureaus
Ze kreeg al een ‘motie van treurnis’ aan haar broek, vanwege dat blad. ‘GERDA.’ Maar het ergste moest nog komen. Hoe hard zou het oordeel zijn van Manfred Bik, reclamecolumnist van BNR Nieuwsradio, over die aparte ministeriële promotie van demissionair minister Gerda Verburg van Landbouw? Over die glossy van vier ton? Bik vindt die ‘GERDA’ een … goed idee.
‘De communicatie van onze overheid, en dan met name die van onze Ministeries, staat Gerda Verburg nu eenmaal niet bekend om zijn aansprekendheid of zijn laagdrempeligheid. En waar ik niemand in de discussie over hoor, is de doelstelling van het magazine. Dat zal waarschijnlijk zoiets zijn geweest als: het domein en de werken van het ministerie onder de aandacht van een zo breed mogelijk publiek brengen. Of je dat nou een goeie doelstelling vindt of niet, maar als je hebt besloten dat je dat wilt bereiken, dan is een breed uitgegeven glossy rondom een aansprekende persoon misschien wel één van de weinige ideeën waarmee je de mensen zover krijgt om er ook werkelijk kennis van te nemen’, aldus Bik.