Shirt uit voor Jillz
19-05-2010 (09:44) - Bureaus
Het reclamebureau Pink and Poodle lanceert een multimediale campagne voor Jillz, Heineken’s sprankelende appel cider voor vrouwen. De campagne Jillz Loves Football, gebruikt het WK 2010 in Zuid-Afrika als onderscheidende aanjager. De campagne focust zich namelijk niet zozeer op het voetbalspel zelf, maar op de aantrekkelijke, gespierde voetballers. Terwijl de meeste mannen uitkijken naar het aankomende WK en naar de specifieke speelkwaliteiten van de voetbalsterren, is de interesse voor voetbal bij de meeste vrouwen van hele andere aard.
Inspelend op het vrouwelijke perspectief op voetbal creëerde Pink and Poodle het Jillz Loves Football platform: een direct protest tegen de FIFA spelregel, die het de spelers verbied hun shirt uit te trekken na een doelpunt. Het resultaat is een ode aan het mannelijke lichaam in de vorm van een humoristische viral. De 45 seconden durende viral begint als een ogenschijnlijk normale WK-promo, maar transformeert snel naar slow-motion shots van spelers rondrennend in al hun shirtloze glorie. Deze viral stuurt vrouwen naar de Jillz Loves Football-site, waar ze de Shirt uit nu!-petitie kunnen tekenen.
www.jillzlovesfootball.com