Ster pompt 190 miljoen in mediabegroting

02-06-2010 (09:51) - Bureaus

Met een nettoresultaat van 190 miljoen euro in 2009 levert Ster een belangrijke bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OC&W. Naast het publieke bestel worden hieruit ook o.a. de Wereldomroep, het Muziekcentrum van de Omroep, het Commissariaat voor de Media en het instituut Beeld en Geluid gefinancierd. 

Het constante resultaat van Ster is het bewijs dat, ondanks het uitdagende economische en politieke klimaat, adverteerders vertrouwen hebben in de toegevoegde waarde van het brede programma-aanbod van de publieke omroep.

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: ‘Adverteerders herkennen en erkennen de kwaliteit van de publieke programma’s en zien de toegevoegde waarde van massaal én uniek bereik. De kracht en effectiviteit van de mediumtypen televisie, radio en internet is onomstreden. Dat zal in 2010 niet veranderen.’

Om de kwaliteit en het bereik te kunnen borgen wordt de publieke omroep al 45 jaar duaal gefinancierd; enerzijds vanuit algemene middelen, anderzijds vanuit reclameopbrengsten van Ster. Ster is er voor de publieke omroep, niet andersom. Ster volgt de doelstellingen van de publieke omroep en is zuiver verantwoordelijk voor het optimaal exploiteren van het kijk-, luister- en online bereik van publieke content. Met deze extra geldstroom draagt Ster bij aan een vitale en onafhankelijke publieke omroep.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch