TBWA\NEBOKO maakt grote kans op Film Lion

25-06-2010 (10:06) - Bureaus

Z

o, gaan ‘we’ ook nog wat winnen tijdens de Grande Finale morgenavond in Cannes? De kans is aanwezig met twaalf genomineerde inzendingen. Als er Leeuwen gaan vallen dan heeft TBWA\NEBOKO de meeste kans in de categorie Film met vijf nominaties. Heinekens ‘Walk-in/Walking Fridge’ en het meer recente ‘Men with Talent’ staan op de shortlist. Net als werk voor McDonald’s (Dutch Deluxe) en IDFA (de films ‘Paramedics’ en ‘Hairdresser’).

Wieden+Kennedy is tweemaal genomineerd. Het gaat om – hoe toepasselijk – ‘How big can football get?’ voor het spel FIFA 10 en (voor dezelfde voetbalgame) ‘Keepie Uppie Challenge’. Dat andere grote Amerikaans-Nederlandse bureau, 180 Amsterdam, doet mee dankzij het succes van de commercial ‘Every team needs the spark’ gemaakt in opdracht van Adidas.

Andere kanshebbers zijn zaterdagavond Tribal DDB (‘Philips versus The Sun’/Philips), N=5 (‘Live interactive billboard/Ministerie van Binnenlandse Zaken), XXS (‘Forgotten Animals) en DDB Amsterdam (‘Leo’/Ziggo).

Ook kan er morgenavond een Film Craft Lion uitgereikt worden aan een Nederlands reclamebureau. Een nieuwe prijs gericht op het totaalplaatje van het maken van een succesvolle commercial. 180 Amsterdam staat met Adidas’ ‘Every team needs a spark’ op de shortlist. Net als ‘Kidnap’ dat Caviar Amsterdam samen met TBWA\PHS Helsinki maakte  voor de CFP Shots/CFP Young Director Award. Tot slot kan DDB Amsterdam (samen met Cake) de trotse bezitter van een Film Craft Lion worden middels de commercial ‘Hero’ in opdracht van BCC.

 


Media

Marketing

Economisch