Thonik geeft VPRO make-over

23-02-2010 (09:49) - Bureaus

De VPRO krijgt een nieuwe visuele identiteit. De huisstijl, die wordt ontwikkeld door ontwerpbureau Thonik uit Amsterdam, wordt eind augustus 2010 geïmplementeerd.

Voorjaar 2008 heeft de VPRO een imago-onderzoek laten uitvoeren onder zijn doelgroepen. Hieruit kwam naar voren dat de VPRO-identiteit en het VPRO-imago goed met elkaar overeenkomen. De VPRO is als merk bekend. Wat onder dat merk allemaal wordt aangeboden is voor een groot deel van de respondenten minder duidelijk. De programma’s van de VPRO staan tot nog toe te veel op zichzelf en worden niet direct in relatie gebracht met de VPRO.

De VPRO vindt het belangrijk zich, in het veranderende medialandschap, duidelijk te blijven profileren en kiest voor een heldere koppeling tussen moedermerk en programmatitels.

Om dit vorm en inhoud te geven, is het ontwerpbureau Thonik in de arm genomen. Het bureau van Nikki Gonnissen en Thomas Widdershoven is onder meer bekend van de ontwerpen die zij hebben gemaakt voor de SP,  Museum Boijmans van Beuningen, Centraal Museum Utrecht, Gemeente Amsterdam en NRC media.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch