Twee Webby’s voor Tribal DDB
06-05-2010 (09:49) - Bureaus
De Philips Cinema 21:9 campagne heeft gisteren twee Webby Awards gewonnen. De prijzen, die worden gezien als de ‘Oscars van internet’, werden toegekend in de categorieën Online Commercials en Consumer Electronics. Tribal DDB Amsterdam won eerder bij Cannes Lions al de Film Grand Prix en een zilveren Cyber Lion, een gouden Internationalist Award, twee maal goud en een Grand Prix bij BIMA, goud en een Grand Prix bij Eurobest, twee zilveren Epica’s, twee maal goud bij de BTAA, onlangs nog zilver bij de SpinAwards en twee maal goud bij de ADCN Lampen met de Philips campagne. Met de twee Webby Awards is de lijst nu compleet.
Uit bijna 10.000 inzendingen wereldwijd werd het beste werk van het web beloond. Het winnen van Webby’s is een bijzondere eer en de onbetwiste kroon op het werk, na de eerdere prijzenregen die het bureau voor de uiting ontving.
Voor de wereldwijde introductie van het eerste Philips ultrabreedbeeld toestel ontwikkelde Tribal DDB een meeslepende bioscoop ervaring op het web. Het hart van de website werd gevormd door een filmscène met clowns en politieagenten, waarin kijkers door een 'bevroren' film kunnen navigeren. In de film zitten extra scènes, die de kijker inzicht gaven in de totstandkoming van de opnamen. De uiting werd gepromoot via seeding, een bannercampagne en andere media waarmee binnen enkele weken een miljoenenpubliek werd bereikt. Sterren als Ashton Kutcher en 50 Cent pikten het nieuws op, Twitterden erover en de film werd zelfs gebruikt in de clip 'Ok, You're Right' van 50 Cent. De campagne kwam wereldwijd in de media en won vrijwel alle belangrijke prijzen.