Véél kanshebbers voor Cyber en Design Lions
22-06-2010 (10:20) - Bureaus
Gaat het eerste Nederlandse Goud voor Nederland in Cannes vallen in de categorie Cyber? Of winnen ‘we’ de hoofdprijs met Design? Tien Nederlandse inzendingen maken morgenavond kans op een Cyber Leeuw. Het gaat om Euro RSCG 4D (‘Around the World’, Volvo), ACHTUNG! (twee keer ‘Pak de Polo’ voor VW en ‘Madame Treseti’ voor Vodafone), Kong (‘Nieuwjaar’ voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken en ‘Stanislav’ voor het Ministerie van Justitie), Tribal DDB (tweemaal ‘Parallel Lines’ in opdracht van Philips), Icemobile (Albert Heijns ‘Appie’) en tot slot 180 Amsterdam (Adidas’ ‘Match Tracker’).
In de categorie Design zijn er zes oranje kansen op een Leeuw. Amsterdam Worldwide heeft maar liefst drie nominaties te pakken dankzij ‘Left/right blogger outreach’ (Asics) en ‘Tansu Shoe’ (Onitsuka Tiger, twee keer). Verder zijn er kansen voor Tribal DDB (‘Made to move’, Philips), FHV BBDO (Mars Messages’, Mars) en Nothing (‘Kartonnen kantoor’, Nothing). Morgenavond wordt bekend of dat er inderdaad Leeuwen in de Hollandse designkoffers gestopt gaan worden.