Ayvens zet Natwerk in voor merkactivatie campagnes
Ayvens heeft Natwerk ingeschakeld voor het bedenken en uitvoeren van campagnes gericht op merkactivatie. De leasemaatschappij veranderde eerder dit jaar van naam vanwege de samenvoeging van LeasePlan met ALD Automotive. Om leaserijders op een positieve manier vertrouwd te maken met de nieuwe naam, bedacht Natwerk een activatiecampagne rondom een actueel servicemoment, de bandenwissel.
Marketing & Communications Director bij Ayvens, Lonneke van der Horst: “Onze nieuwe merkbelofte is ‘Make life flow better’. We hebben Natwerk gevraagd om niet alleen de nieuwe naam bij onze klantengroep extra onder de aandacht te brengen, maar ook om leaserijders onze merkbelofte concreet in de praktijk te laten ervaren. Dat is in het geval van Ayvens extra relevant omdat veel van onze diensten, zoals onderhoud aan de auto en schadeherstel, via derden worden uitgevoerd.”
Wessel Beumer, Creative Director Natwerk: “Ayvens maakt leasen aangenaam, tot in elk detail, daar zien wij kansen. Het wisselen van zomer- naar winterbanden voelt vaak als een ‘moetje’, daarom maakte Ayvens er een moment van. Tijdens de bandenwissel genieten Ayvens leasers van de Ayvens Bandenplaylist én een heerlijke kop koffie in hun nieuwe travel mug. Zo zijn hun auto's klaar voor de weg, en zijzelf ook weer helemaal opgeladen!''
Bandenwissel als relaxmoment
De campagne werd gerealiseerd met medewerking van bandenfitters KwikFit, Euromaster, Profile en 4Fleet Group. Tijdens het wisselen van banden heeft de leaserijder een momentje voor zichzelf. Om die reden organiseert Ayvens op 32 locaties op verschillende dagen een luxe barista service. Leaserijders van Ayvens krijgen de koffie of thee in een duurzame koffiebeker geserveerd, zodat ze die ook onderweg, of bij een volgende wissel mee kunnen nemen.
Ook het wachten in de wachtruimte maakt Ayvens net iets leuker met een speciale bandenplaylist, met alleen maar nummers die over auto’s of autorijden gaan. De leaserijder hoeft alleen de QR-code die o.a. via de narrowcasting bij de fitters te zien is, te scannen. Maar liefst 447 locaties door het hele land doen aan de actie mee.