Heel Nederland ziet scherp met Hans Anders, ook André van Duin

Heel Nederland ziet scherp met Hans Anders, ook André van Duin

10-03-2025 (10:00) - Campagnes

Hans Anders komt met een nieuwe campagne, met niemand minder dan André van Duin in de hoofdrol. Met een vleugje humor en een duidelijke actieboodschap laat hij zien waar Hans Anders voor staat: topkwaliteit voor een scherpe prijs. De campagne, ontwikkeld door VENGEAN, is te zien op tv, social media, radio, CRM, online en in de winkels.

Het afgelopen anderhalf jaar heeft Hans Anders het bekende merkthema 'Hans. Alleen de prijs is Anders' opnieuw omarmd. Dit benadrukt de unieke promoties en de value-for-money-propositie waar het merk sinds 1982 voor staat.

Met de nieuwe campagne wordt die lijn versterkt door BN'ers een rol te geven. 'We willen duidelijk maken dat bekende Nederlanders, net als iedereen, soms ook gewoon een nieuwe, goede bril nodig hebben. Die vinden ze bij Hans, voor een prijs die echt anders is,' zegt Linda van de Wiel, Director Marketing & Communications bij Hans Anders. Al meer dan 40 jaar maakt Hans Anders brillen, lenzen en hoortoestellen toegankelijk voor iedereen. 'Daar zijn we trots op,' voegt Van de Wiel toe.

Voor heel Nederland

Meer dan zeven miljoen Nederlanders dragen een bril van Hans Anders – waaronder vele BN'ers. 'Hans Anders is er voor iedereen – van bekende gezichten tot de gewone man. We zijn een merk van en voor heel Nederland,' benadrukt Van de Wiel. Met een landelijk dekkend winkelnetwerk en unieke promoties biedt Hans Anders kwaliteit en service tegen de beste prijzen. Een goed voorbeeld hiervan is de bekende '3=1'-actie: klanten krijgen de tweede én derde complete bril gratis, inclusief montuur en glazen, ook multifocaal.

De keuze voor André van Duin als gezicht van de campagne was een bewuste. 'De aanbiedingen van Hans zijn voor iedereen. Dit wilden we onderstrepen met de keuze voor André, die behalve sympathiek, momenteel zo'n beetje het boegbeeld van Nederlands entertainment is en door alle Nederlanders geliefd en bewonderd wordt,' zegt Laurens Mauquoi, Chief Digital Officer bij nexeye, de holding achter Hans Anders.

Samenwerking met VENGEAN

Het creative branding agency VENGEAN werkte nauw samen met de directie en het marketing- en communicatieteam van Hans Anders aan deze campagne. De regie was in handen van Sjors Baarveld, de fotografie werd verzorgd door Ron Gessel en de stem van Hans Anders komt van Birgit Schuurman.

Credits

Adverteerder/ klant: Hans Anders - Laurens Mauquoi, Linda van de Wiel
Bureau: VENGEAN
Productie: KXRXT
Mediabureau: Initiative Media
Sound: Studio Levalo