Pierre Bokma het gezicht van Nieuwe Alzheimer Socks-campagne

21-09-2022 (11:02) - Campagnes

Vandaag lanceert op Wereld Alzheimer Dag de nieuwe Alzheimer Socks-campagne. Met deze campagne worden sokken verkocht om geld in te zamelen voor onderzoek door het Alzheimercentrum Amsterdam naar de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie. De campagne is een initiatief van Team Alzheimer en wordt voor de zevende keer gelanceerd. Dit jaar is acteur Pierre Bokma het gezicht van de campagne. 

Alzheimer Socks zijn twee verschillende sokken en staan symbool voor de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks geconfronteerd worden. Door de sokken te dragen, steunen mensen zichtbaar de strijd tegen alzheimer en maken zij deze slopende ziekte bespreekbaar. Dit jaar is op de ene sok een kompas te zien, op de andere een kompas dat uit elkaar gevallen is. Dit symboliseert de ziekte, waarbij het kompas waarop je altijd vertrouwde stukje bij beetje uit elkaar valt. 

Thema campagne: "Elke. Stap. Telt."

Het doel van de campagne is om aandacht te vragen voor deze ziekte en om iedereen de kans te geven zijn of haar boodschap over Alzheimer te delen. Dit jaar staat de campagne in het teken van het motto "Elke. Stap. Telt.". Samen kunnen we namelijk stappen zetten tegen dementie. Ga eens wandelen met iemand die lijdt aan alzheimer of een andere vorm van dementie. In het park, langs die geliefde plek, terug naar Memory Lane of gewoon een blokje om. Wandelen stimuleert de doorbloeding van de hersenen en dat helpt het geheugen. Daarnaast is sociaal contact belangrijk voor de hersenen. Om het wandelen te stimuleren en hier aandacht aan te geven zijn deze editie zowel standaard sokken als wandelsokken te koop. 

Aandacht voor Alzheimer met nationale campagne

Om de campagne onder de aandacht te brengen wordt er landelijk geadverteerd via billboards, online advertising, op social media en op www.alzheimersocks.nl. De sokken zijn vanaf €8,99 te bestellen op de website van Alzheimer Socks en bij verschillende verkooppunten. De volledige winst gaat naar het Alzheimercentrum Amsterdam. 

Partners

Elk jaar doen er verschillende partijen mee aan de Alzheimer Socks-campagne om te strijden tegen Alzheimer en om het wetenschappelijk onderzoek van Alzheimercentrum Amsterdam te steunen. De verkooppunten van dit jaar zijn: Jumbo, Bol.com, Jeans Centre en Picnic. De partners die de campagne van Alzheimer Socks 2022 mogelijk hebben gemaakt zijn: Creanza, MediaValue, Jan van Gestel Copy & Concept, Lyfter, Van de Laar | Van Efferen Studio’s, José Derks Photograpy. Interloop EU en TEAM LEWIS. De actie wordt gecoördineerd door Team Alzheimer, dat dit jaar bestaat uit jonge werknemers vanuit Heineken, Philips, De Vos & Partners, Stibbe, ABN Amro, PwCm, KPMG en Bol.com.