Creative Gym lanceert met academy voor creativiteit

Creative Gym lanceert met academy voor creativiteit

01-04-2025 (17:30) - Creatie

Bedrijven en merken die creativiteit structureel willen inzetten als strategische motor voor groei, innovatie en transformatie kunnen vanaf nu terecht bij Creative Gym.

Fotografie: Sander Stoepker
Van links naar rechts: Mervyn ten Dam, Natasha Greenhalgh, Dinesh Sonak, Fatima Elatik, David Snellenberg, Wesley ter Haar 

Deze nieuwe academy biedt een all-year membership en gerichte trainingen om organisaties te helpen hun creatieve potentieel te benutten. Oprichters Dinesh Sonak (ex Heineken, frog, THNK, ADCN), Mervyn ten Dam (ex ACHTUNG!) en David Snellenberg (ex Dawn) brengen hun jarenlange ervaring in business creativiteit en creatief leiderschap samen om bedrijven te trainen in een wereld waarin creativiteit steeds bepalender wordt voor succes. Creative Gym is gevestigd in het Moving Arts Centre Amsterdam (MACA) op de NDSM-werf.

Creativiteit cruciaal voor succes

Onderzoek van onder andere McKinsey & Company, Harvard Business Review en Stanford University toont aan dat bedrijven met een sterke creatieve focus betere financiële prestaties leveren en sneller innoveren. Tegelijkertijd signaleren platformen als WeTransfer dat professionals steeds meer behoefte hebben aan coaching en training op dit gebied.

“Creativiteit is geen luxe, maar een noodzaak,” zegt Dinesh Sonak, directeur van Creative Gym. “Het is een set aan mindsets en vaardigheden die je nodig hebt om relevant en succesvol te blijven in je werk. Veel professionals, teams en bedrijven hebben onbenut creatief vermogen in huis. Maar net als in de sportschool geldt ook hier: alleen door structureel te trainen boek je echt vooruitgang.”

Creative Gym Membership: Structureel trainen van creativiteit

Het Creative Gym-membership biedt bedrijven een structurele aanpak om creativiteit binnen teams te ontwikkelen, strategische vraagstukken op te lossen en creatief werk naar een hoger niveau te tillen.

De academy zet bestaande programma’s van ADCN Academy voort—zoals de Boosting Creativity-trainingen—maar introduceert ook nieuwe modules waarin creativiteit wordt gekoppeld aan actuele thema’s zoals inclusie, technologie en AI.

Met het Champions of Creativity-lidmaatschap voor merken krijgen bedrijven het hele jaar door toegang tot trainingen, coaching, resources en praktische tools voor alle disciplines en niveaus. Onder de eerste deelnemers bevinden zich onder andere Bol, KPN, Swapfiets en IKEA.

Creative Gym Foundation: investeren in de creatieve talenten en ideeën van morgen

Creative Gym investeert via haar Foundation in trainingen en mentorships voor opkomend talent en baanbrekende ideeën binnen de creatieve sector. De Foundation Board wordt geleid door Wesley ter Haar (Monks), Natasha Greenhalgh (Nxt Museum) en Fatima Elatik (Patta Academy). Samenwerkingen zijn er onder meer met ADCN, PlusPlusOne en What Design Can Do.

Samenwerking met toptrainers en -partners

Creative Gym werkt samen met een breed netwerk van creatieve en mediapartners zoals ADCN, Global, DPG Media, Ad Alliance, Qmusic, AH Retail Media Services, LinkedIn, Monks, Dawn, Vandejong, Thonik en STRAAT. 

Over Creative Gym

Creative Gym is een academy die organisaties helpt om creativiteit in te zetten als serieuze kracht voor groei en verandering. Met een breed aanbod aan programma’s en tools en een uniek all-year membership versnelt Creative Gym bedrijven bij het versterken van hun creatieve competenties en het verbeteren van hun prestaties.