Kumpany activeert kunstsponsoring Rabobank
22-03-2016 (10:51) - Creatie
Rabobank is hoofdsponsor van de veelbesproken Jheronimus Bosch-expositie in Den Bosch. Met een serie online animatiefilmpjes brengt activatiebureau Kumpany dit sponsorschap onder de aandacht.
Het kan bijna niemand zijn ontgaan: op dit moment vormt Het Noordbrabants Museum het decor voor de grootste overzichtstentoonstelling van Jheronimus Bosch ooit.
Nog voordat koning Willem-Alexander de expositie opende, kochten al meer dan 100.000 mensen een kaartje voor ‘Jheronimus Bosch - Visioenen van een genie’.
laagdrempelige activatie
Als partner van de internationale meerjarige manifestatie ‘Jheronimus Bosch 500’, wilde Rabobank de tentoonstelling laagdrempelig onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Kumpany bedacht en maakte hiervoor samen met Studio Pupil een serie animatiefilmpjes onder de noemer 'Bosch in a minute'.
van Star Wars en Dior tot Michael Jackson
De schilderijen van Jheronimus Bosch zijn al 500 jaar een bron van inspiratie. ‘Bosch in a minute’ laat zien hoe duivelskunstenaar Bosch vandaag de dag nog steeds een aandeel in het werk van anderen heeft. Zo lieten onder andere George Lucas (Star Wars), modehuis Dior, Salvador Dali en de muziekindustrie zich inspireren door Nederlands beroemdste middeleeuwse kunstenaar.
Bosch in a minute
De werken van Jheronimus Bosch zijn nog tot en met 8 mei te zien in Het Noordbrabants Museum. Daarna verhuizen ze naar het Prado in Madrid. De animaties van ‘Bosch in a minute’ zijn hieronder te zien en terug te vinden op www.hetnoordbrabantsmuseum.nl/onze-partners/rabobank
credits
Creatief Strateeg: Mark Beuving
Copy: Gijs van Meurs
Productie: Studio Pupil
Project management: Saskia van der Meulen