Nieuw merkthema Jillz: Sweet, but not THAT sweet
23-12-2015 (11:13) - Creatie
Jillz en Achtung! ontwikkelden een nieuwe merkmentaliteit en themacampagne. Deze gaat het merk helpen de aansluiting met de vrouwelijke doelgroep te versterken, met een volwassener en stoerder imago.
In plaats van vrouwen te portretteren zoals we vaak zien in de reclame; stereotype en cliché - wil Jillz het drankje zijn voor vrouwen zoals ze echt zijn. In het concept 'Sweet, but not that sweet' worden vrouwen niet in hokjes geduwd maar aangemoedigd te doen wat ze echt willen.
Het merk wordt geïntroduceerd aan de hand van een eerste commercial die de ‘not that sweet’ kant benadrukt door een onverwachte wending in een bar scene. Het merk thema wordt verder doorvertaald in branded content, outdoor en social media met quotes die 'Sweet, but not that sweet' tot leven brengen. Ook komt het thema terug in retail, horeca en activaties gedurende het festivalseizoen.
Credits
Client: Jillz, Heineken
Bram Westenbrink, Marc Scholten,
Nannette de Koning, Pauline Jaszewski
Agency: ACHTUNG!
Creatie: Mark Muller, Alexis Jabour & Daphne
Koenen, Allard Jaspars, Lysbeth Bijlstra
Design: Christian Mezöfi
Strategy: Boris Nihom, Sandra Molin
Account & Production: Annabelle Klop
Production: HobbyFilm
Director: Magnus Renfors
Sound: Sound Circus | Kees Kroot, Feike de Wit
Music: Massive Music
Post-production: The Ambassadors
Media Agency: Starcom
Online content: Boomerang Create
Retail & POS: Sunshine and Sausages