Nieuwe visuele identiteit voor TOTO KNVB Beker

14-11-2022 (12:57) - Creatie

Een nieuw seizoen bekervoetbal gaat gepaard met een nieuwe huisstijl voor de TOTO KNVB Beker. De oudste competitie van Nederland heeft gekozen voor een hedendaagse stijl & sound, die recht doet aan de spanning en sensatie van het bekervoetbal.

Zico Bot, Marketeer bij de KNVB, legt uit waarom de historische competitie toe was aan een nieuw jasje: “Als we één ding zeker weten, is het dat in de beker niets zeker is. Dit gevoel van ultieme spanning wilden we vertalen naar een design dat past bij de beker en deze tijd. Vanaf de afgelopen speelronde is de stijl zicht- en hoorbaar op al onze eigen kanalen en via de broadcastkit op ESPN.”

De stijl en de complete broadcast toolkit voor ESPN is ontwikkeld door creative agency One:Nil en studio GraphicHunters. “We hebben gekozen voor een strakke stijl die ruimte biedt om het voetbal te laten stralen. Het logo is gemoderniseerd en aangevuld met stijlelementen, geïnspireerd op een hartslag. Dit heeft geresulteerd in een moderne, dynamische stijl, die we de komende jaren gebruiken om verder te bouwen aan het merk TOTO KNVB Beker”, aldus Ché Heijnen, founding partner van GraphicHunters.

Daarnaast werd ook de nieuwe soundtrack geïntroduceerd. Deze is gecomponeerd door Major Fifth & by RAVEN.

Credits

Client: KNVB, ESPN
Contact: Zico Bot, Jan Bonjer, Leonardo Horst & Martiene Bruggink
Creative agency: One:Nil
Account: Gershom Mulder
Art direction: Viet ta Trong
Design: GraphicHunters
Design lead: Che Heijnen
Account: Jeroen Scheper
Animation: Erik Post
Music & Sound: Major Fifth & by RAVEN