JongeHonden verrast door winst

17-06-2008 (11:05) - JongeHonden

We meldden het gisteren al: tijdens de Young Lions Competitie van het 55ste Cannes Lions Internationaal Reclame Festival gingen de oranje vlaggetjes de lucht weer in. voor de categorie ‘Print’ wonnen Thijs Biersteker en Karian Weijers als jong creatief talent de eerste prijs. De tweede prijs ging naar Turkije en derde werd Duitsland. Deze wedstrijd, georganiseerd voor opkomend jong internationaal talent in de reclamewereld, laat ons zien welke beelden in de toekomst van belang zijn in de reclame volgens hen.

In totaal gingen dit jaar 39 internationale teams bestaande uit een tweekoppig team aan de slag voor Amnesty International.  Op 14 juni kregen de teams de opdracht een campagne te ontwikkelen voor de ‘gewone’ burger om hen ‘ongewone’ kracht te geven om hiermee het ‘kwaad’ in de wereld mee te bestrijden.

Smile

Thijs Biersteker en Karian Weijers zijn zeer verrast met hun prijs: ‘We zijn zo blij! Het is echt een droom die is uitgekomen, vooral omdat we net afgestudeerd zijn van de Kunstacademie, hadden we niet verwacht te winnen! We zijn helemaal onderste boven. Die smile gaat er deze week niet af.’ Een jury bestaande uit 19 leden beoordeelden het werk van alle teams. Het winnende werk, maar ook het werk van de andere teams zal gedurende Cannes te zien zijn in het ‘Palais des Festivals’. Morgen worden de winnaars van de categorie Cyber bekend gemaakt. Wederom gaan 35 teams in 24 uur aan de slag voor een opdracht van Amnesty International. Getty Images assisteert alle teams tijdens het reclamefestival door technische ondersteuning en beeldmateriaal beschikbaar te stellen gedurende de competities. Getty Images organiseerde eerder al de regionale voorrondes van deze competitie door bijvoorbeeld de ‘Young Creatives’ in Amsterdam.
 


Beeld: Getty Images