Bladen en recensiesites op 1 bij vakantiekeus

30-10-2012 (08:28) - Media

Tijdschriften en recensiesites hebben grotere invloed op het keuzeproces van vakanties dan televisieprogramma’s en speciaal aanbevolen reizen door tv-omroepen. Printreclames van reisorganisaties scoren vooral hoog op herkenbaarheid: 35% van de 50-plussers geeft aan zich te herkennen in de voorgelegde printadvertenties. Internet wordt vooral gebruikt tijdens de oriëntatiefase en minder tijdens de boekingsfase. In het onderzoek ‘Vakantiegedrag 50-plussers’ van het Familie Kenniscentrum (FKC) is het oriëntatie- en boekingsgedrag van de 50-plusser onderzocht.
 
Herhalingsbezoek speelt een belangrijke rol in het keuzeproces voor een vakantiebestemming. Televisieprogramma’s en speciaal aanbevolen reizen door televisieomroepen hebben minder grote invloed op het keuzeproces dan beoordelingen op recensiesites en artikelen in tijdschriften. 55% van de 50-plussers zou zeker of waarschijnlijk een reis bij een reisorganisatie boeken als de organisatie goed wordt beoordeeld op recensiesites. De meest bezochte beoordelingssite is Zoover.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch