Dick Molman: ‘Floppen ‘The Winner Is’ pure pech’

27-06-2012 (08:29) - Media

Directeur Dick Molman van Sanoma, grootaandeelhouder in SBS Nederland, baalde er stevig van dat de SBS 6-show The Winner Is dit jaar flopte. Dat geeft hij toen in De Telegraaf. Het had SBS’ ommekeer moeten worden. ‘Onder normale omstandigheden zeg je ’pech’, nu is het ’pure pech’. Iedereen, inclusief wij, zagen het als de start van een nieuw begin. Als dat niet lukt, word je door iedereen hard afgerekend. Intern voelde het ook slecht, het was uiterst teleurstellend.’
 
Voor die flop houdt hij producent John de Mol, tevens mede-eigenaar van SBS, niet verantwoordelijk. ‘Nee, het was een glijdende schaal die verder doorliep dan wij hadden gedacht. We zijn er met elkaar niet in geslaagd om dat op tijd om te buigen.’
 

 


Mediacourant.nl/De Telegraaf

Reacties

Niet helemaal eens. Pech bestaat eigenlijk niet, het is altijd een samenloop van omstandigheden (soms verwoord in pech:-). De houdbaarheidsdatum van Beau van Erven Dorens was al een tijdje verstreken. Elk programma waar hij in zat die laatste tijd flopte. En dan kies je zo iemand voor een nieuw format.
dennis @ 27-06-2012 09:13 uur

Bureaus

Marketing

Economisch