DPG Media lanceert per 1 oktober seamless ads

28-09-2022 (11:43) - Media

Per 1 oktober introduceert DPG Media Seamless ads. Deze nieuwe advertentieformats passen naadloos in de redactionele omgeving van de titels, waardoor gebruikers de commerciële uiting niet als storend ervaren.

Met de lancering van de Seamless ads realiseert DPG Media een CTR die ruim vijf keer zo hoog ligt als de reguliere IAB-formaten. Het mediabedrijf zet daarmee een nieuwe standaard voor effectieve advertenties. Zowel grote adverteerders zoals Bol.com en Nationale Postcode Loterij als verschillende kleinere adverteerders zetten de Seamless ads al in tijdens hun afgelopen campagnes. De Seamless ads bleken de formaten met de beste engagement en CTR binnen hun campagne, vaak met een meer dan vijf keer zo goede CTR als reguliere IAB formaten. De viewability van Seamless ads lag altijd boven de 80% en CTR’s varieerden per adverteerder van 0,6% tot 1,2%. Voor The Little Green Bag zorgden de Seamless ads daardoor voor de laagste CPC tijdens hun Back to school-campagne.

Voor elke doelstelling een passend format

Per 1 oktober zullen de Image en de Carousel beschikbaar komen. De Image komt in drie formaten: Image, Image L en Image XL. Deze verschillende formats en bijbehorende formaten zorgen ervoor dat er voor elke doelstelling een passende oplossing is. Volgend jaar voegt DPG Media daar nog een Video- en een Shoppable format aan toe.


 


Bureaus

Marketing

Economisch