Eerste namen PICNIC bekend

06-07-2012 (08:41) - Media

Het PICNIC Festival 2012 maakt de eerste sprekers en workshops voor de 2012-editie bekend. Het centrale thema van PICNIC is dit jaar de megatrend 'New Ownership': De koppeling van technologieën stelt mensen over de hele wereld in staat zich met elkaar te verbinden en zijn een krachtige stimulans voor persoonlijke en maatschappelijke ontwikkelingen. Deze ontwikkeling vindt plaats tegen een achtergrond van het snel afnemende vertrouwen in traditionele instellingen en de overheid. PICNIC 2012 is het grootste Europese evenement met dit thema.
 
PICNIC nodigt de voorvechters vanuit de hele wereld uit om de discussie over de verschuiving van 'top down' naar 'bottom up' naar een hoger plan te tillen. Sprekers die hun deelname hebben bevestigd zijn onder andere:
 
• Tim O'Reilly, CEO van O'Reilly Media en een van de grondleggers van 'open source' en de 'makers movement', spreekt over de doe-het-zelf-revolutie die zich ontwikkelt en wordt gevoed door platforms, zoals Make Magazine;

• Doc Searls, journalist, blogger en auteur van 'The Cluetrain Manifesto' en 'The Intention Economy: When Customers Take Charge', gaat in op hoe de economie is gecentreerd rond kopers in plaats van verkopers;

• Bonnie Shaw, directeur Sociale Innovatie bij iStrategyLabs, licht alternatieve valutasystemen toe en laat zien hoe het paradigma 'delen' ten opzichte van 'bezitten' van invloed is op toegang en consumptie;

• George Dyson, een bootontwerper, schrijver en onderscheiden technologiehistoricus, laat zien hoe technologie consumenten nieuwe macht heeft gegeven en dat zal blijven doen in de toekomst;

• Rupert Turnbull, uitgever van WIRED Verenigd Koninkrijk, zal spreken over hoe 'new ownership' het medialandschap verandert. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch