Extra uren stuwen kijkcijfers Comedy Central

02-11-2012 (08:23) - Media

Sinds oktober heeft Comedy Central 6 uur extra zendtijd en dit heeft de zender een extra reden gegeven om te lachen: het marktaandeel in de commercieel belangrijke doelgroep 20 tot 49 jaar steeg met maar liefst +52% ten opzichte van vorig jaar oktober (tijdvak 09:00–26:00 uur). Met 2,7% marktaandeel was oktober de beste maand ooit voor Comedy Central en plaatst de zender zich in de top 10 van Nederland. In de doelgroep 20 tot 34 jaar groeide het marktaandeel met +45% tot 4.8%. In deze doelgroep is Comedy Central de 8e zender van Nederland 
 
In het weekend is Comedy Central marktleider in Nederland in het nieuwe tijdvak (09.00 tot 15.00 uur) met een marktaandeel van 10.4% in doelgroep 20 tot 34 jaar. Op weekdagen neemt Comedy Central de tweede plek in na RTL4 (7.6% in de doelgroep 20 tot 34 jaar). 
 

Op de valreep was 31 oktober (Halloween) met de Jeff Dunham Halloween Special de beste dag in de historie van Comedy Central met een marktaandeel van 7,3% (20 tot 34 jaar) en 4,3% (20 tot 49 jaar). 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch