iPad verovert verder terrein

26-10-2012 (08:35) - Media

De iPad heeft duidelijk zijn vaste plek in het huishouden gevonden. Een kwart heeft er inmiddels zelfs twee en het gebruik wordt steeds functioneler: voor nieuws, mail, agenda, shoppen, informatie, bankieren. Als tweede scherm is de iPad ook gewild – maar ook dan voor extra informatie en niet om aan het tv-programma mee te doen. En ook reclamespots zetten aan tot iPad-gebruik. Dat blijkt uit het jaarlijkse iPad-onderzoek van Sanoma Media.
 
Voor het derde jaar op rij heeft Sanoma Media het Nederlandse iPad-gebruik onderzocht. Via de iPad apps van NU.nl, AutoWeek en Gamer.nl werden net als in 2011 zo’n 1.400 gebruikers ondervraagd. Duidelijk is dat de iPad zeer intensief wordt gebruikt voor steeds meer dagelijkse zaken. Van nieuws lezen, zoeken/surfen, agenda en e-mail tot en met tv kijken, prijzen en producten vergelijken, shoppen en internetbankieren. Vooral het laatste – prijzen/producten vergelijken, kopen, internetbankieren – is toegenomen. 
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch