Jeugd blijft tv trouw

26-10-2012 (08:37) - Media

Traditionele media nemen nog steeds een belangrijke rol in voor jongeren in Nederland. 93 procent van de jongeren in de Millennial doelgroep (geboren tussen circa 1980 en 2000) kijkt dagelijks televisie en ruim driekwart luistert dagelijks naar de radio. De televisie en computer zijn de belangrijkste media apparaten voor Nederlandse Millennials. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek ‘Me Public’ van BE VIACOM (MTV, Comedy Central en Nickelodeon) naar het mediagebruik van Millennials (14-34 jaar) onder 5.172 respondenten in deze doelgroep uit 10 landen.
 

Jongeren kijken niet of naar de televisie of gebruiken de computer, maar doen het allemaal tegelijkertijd: tv kijken, telefoon gebruiken, computeren. Meer dan de helft van de Millennials heeft er dan ook behoefte aan dat content, van bijvoorbeeld een favoriet programma, toegankelijk is voor meerdere devices en niet uitsluitend voor de televisie. Het mediagebruik van deze doelgroep is dan ook intensief en zeer divers.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch