Millennial tech-hungry
16-11-2012 (00:00) - Media
Het geluksgevoel van de Nederlandse Millennial is hoger naar mate zij meer gebruik maken van technologie. De helft van deze doelgroep ervaart de introductie van social media en de smartphone als belangrijk voor hun als persoon. Dit blijkt uit het ‘The Next Normal’ onderzoek van Viacom, bekend van Nickelodeon, MTV en Comedy Central, onder 15.000 Millennials afkomstig uit 24 landen naar de houding, waarden, aspiraties en perspectieven van Millennials wereldwijd.
De Millennial generatie wordt regelmatig geassocieerd ‘tech savvy’ te zijn. Ze zijn opgegroeid met technologie en zijn hier onlosmakend mee verbonden. Desondanks hebben zij niet het gevoel gedefinieerd te worden door technologie, maar de Nederlandse Millennial die intensief gebruik maakt van technologische gadgets, is wel gelukkiger. Hoe intensiever het gebruik, hoe gelukkiger de Millennial. Het maakt ze instaat relaties te onderhouden en te voorzien in antwoorden op hun nieuwsgierigheid. Bovendien geeft bijna drie kwart van de ondervraagden aan dat het toegang hebben tot internet de manier verandert waarop hij over de wereld denkt.
Ondanks dat de maatschappij steeds individualistischer lijkt te worden, heerst er onder de Millennial doelgroep een groot ‘wij-gevoel’. 87 procent van de doelgroep associeert zichzelf met ‘delen en verbinden’ en is actief nieuwsgierig over de wereld. Millennials leggen de verantwoordelijkheid om anderen met respect te behandelen bij zichzelf. Zij vinden dat het niet uit moet maken wat het ras, het geslacht, de religie, de politieke kijk of seksuele voorkeur is van mensen.