Nieuwsmerken profiteren van opmars digitale devices

27-06-2012 (08:33) - Media

Het lezen van digitaal nieuws neemt een steeds grotere vlucht. Dit blijkt uit het zojuist verschenen onderzoek ‘Trends in Digitale Media’ van Intomart GfK. Inmiddels leest bijna een kwart van de Nederlanders krantenberichten op een smartphone. Dat is driemaal zoveel als in 2010 toen nog maar 8% het nieuws op deze wijze volgde. De stijging van nieuwsconsumptie via tablet is nog imposanter; inmiddels volgt 15% krantenberichten op een tablet, tegen 4% in 2010. De Nederlandse nieuwsmerken weten daarmee goed van de opmars van digitale devices te profiteren.
 

‘Trends in Digitale Media’ verschaft inzicht in het gebruik van smartphones en tablets en het mediagebruik op deze apparaten. Het onderzoek laat zien dat de digitale devices aan een stormachtige opmars bezig zijn. In de eerste helft van 2012 is het aantal tabletgebruikers in Nederland gestegen tot ruim 2,8 miljoen. Per half jaar komen er nu ruim 1 miljoen gebruikers bij. Ook neemt de gebruiksfrequentie van de tablet toe. Momenteel gebruikt 73% van de tabletbezitters het apparaat dagelijks. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch