NOS in nopjes met Olympische cijfers

14-08-2012 (08:28) - Media

Nederland verkeerde de afgelopen zestien dagen collectief in Olympische sferen. Bijna negentig procent van alle Nederlanders van zes jaar en ouder (13,4 miljoen) heeft de Olympische Spelen in Londen via de NOS op Nederland 1 gevolgd. Bovendien gaan de afgelopen Zomerspelen meer dan ooit de boeken in als de ‘online games’. De speciale Olympische website van de NOS was een hit en trok in vergelijking met de vorige Spelen in Vancouver, dagelijks drie keer zoveel bezoekers. De video van de winnende oefening van turner Epke Zonderland was ook op NOS.nl goed voor goud, deze werd bijna 1 miljoen keer bekeken. ‘Epke’ verslaat hiermee de beelden van de prikkeldraadval van Johnny Hoogerland, die 390.000 is aangeklikt.
 

Jan de Jong, algemeen directeur van de NOS, over het succes van de sportzomer 2012: ‘97% van de Nederlanders boven de 6 jaar heeft deze zomer naar het EK voetbal, de Tour en/of de Olympische Spelen gekeken bij de NOS. Dat zijn 15 miljoen mensen! Sport verbindt, sport maakt trots, sport is een bron van nieuwsfeiten, maar bovenal is sport natuurlijk vooral heel leuk om naar te kijken. Dat dat zo massaal gebeurt, zegt ook iets over de manier waarop de NOS het doet. Gewoon goed. Wij zijn niet foutloos en niet feilloos. Maar één ding is voor de kijker zeer duidelijk: bij de NOS is het uitzenden van sport een doel en geen middel. Het wordt met liefde gemaakt en is van hoge kwaliteit. Dat ziet de kijker, dat voelt ‘ie, dat herkent ‘ie. Daar zijn we best een beetje trots op.’ 


NOS

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch