Samenwerking SCP en vier mediabereiksonderzoeken

24-05-2012 (08:39) - Media

Sinds het voorjaar van 2011 overlegt een aantal partijen over de opzet van een gezamenlijk Media TijdBestedingsOnderzoek (MTBO). De samenwerking wordt een verband tussen vijf partijen, het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en de vier landelijke mediabereiksonderzoeken, namelijk NOM, NLO, SKO en STIR. Daarnaast werken vier JIC partners mee aan het project: SPOT, NPO, BVA en PMA.
 
Het Media TBO is een tijdbestedingsonderzoek met de focus op media. Alle grote dagelijkse activiteiten worden vanaf 2013 in het op te zetten MTBO op hoofdlijnen in kaart gebracht, behalve die van media. Media-activiteiten worden zo specifiek mogelijk in kaart gebracht. Door alle media in één onderzoek te meten, wordt inzicht verkregen in het multi- en crossmediaal gedrag van het Nederlandse publiek. Het onderzoek moet tweejaarlijks uitgevoerd gaan worden. 
 

Voor het uitdiepen van het exacte gedrag per medium blijven de afzonderlijke mediabereiksonderzoeken centraal staan, omdat deze specifieker en nauwkeuriger zijn. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch