Spreekbuis zet met SPRKBS.nl vol in op WhatsApp

17-09-2018 (10:00) - Media

Tens Media gaat voor haar mediavaknieuwsplatform Spreekbuis.nl vol inzetten op WhatsApp als communicatiemiddel. WhatsApp zal worden ingezet voor breaking news, nieuwsbrieven, podcasts, chatapp, ‘tiplijn’ helpdesk en interactive radio. Lezers kunnen zich via SPRKBS.nl inschrijven om op de hoogte te blijven.


Richard Otto
(Uitgever Spreekbuis.nl): ‘Naast de website Spreekbuis.nl gebruiken we reeds diverse apps,Facebook, Twitter, podcasts en een online radio stream om onze doelgroep te bedienen. WhatsApp is met ruim 11,5 miljoen Nederlandse gebruikers het meest gebruikte social platform. Het grote gebruik, maar ook de snelheid en de innovatieve mogelijkheden van WhatsApp waren voor ons een belangrijke reden om SPRKBS.nl te lanceren.’ Otto deed in het verleden op gebied van messaging en push-messsages veel ervaring op voor zijn werk bij mobile marketingbureau’s HotSMS, Blyk en Mobtzu.


Vergeet YouTube

Spreekbuis.nl werkt met het nieuwe SPRKBS.nl samen met social entertainer Patrick Kicken. Naast radio en podcasting is Kicken al vroegtijdig gestart met het experimenteren met de mogelijkheden van Whatsapp.

Patrick Kicken: 'Vergeet Facebook, vergeet YouTube, vergeet Instagram: Whatsapp is de plek waar het zich allemaal afspeelt. Content gaat razendsnel rond, gebruikers reageren supersnel en de jeugd doet werkelijk alles op Whatsapp; van daten tot handelen, van lachen tot leren. Het is ook dé plek om virals vroegtijdig op te sporen en zelf te lanceren. Via SPRKBS.nl gaan we live streamen, informeren en amuseren. Mensen willen zelf bepalen wat ze ontvangen en dat niet meer door een algoritme laten bepalen'.


Bureaus

Marketing

Economisch