Talpa begeeft zich op Chinese markt

27-11-2012 (08:38) - Media

Talpa en het Chinese Puji Star Media gaan een joint venture aan die zich richt op de zogenoemde Greater China Market, kortom op China en andere gebieden in de wereld waar Chinees wordt gesproken. Het nieuwe bedrijf heet Talpa China Star en gaat zich in deze territoria concreet bezighouden met de productie en exploitatie van televisieformats uit de Talpa-catalogus.
 
Het nieuwe samenwerkingsverband combineert de portefeuille van Talpa – een van de succesvolste TV- en multimedia- formatcatalogi in de wereld – met het meest toonaangevende televisie-productiebedrijf van China. Bij Talpa China Star zal de focus liggen op de productie van lokale, Chineestalige versies van Talpa-formats ten behoeve van de genoemde Greater China Market. Een van Talpa’s internationaal bekendste formats is ‘The Voice’, dat eerder dit jaar door Star China werd geproduceerd. Het eerste seizoen van ‘The Voice of China’ was extreem succesvol op de Chinese televisie en bereikte meer dan 500 miljoen kijkers.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch