Tempo-Team radiocommercial van de maand mei

19-06-2012 (08:36) - Media

De radiocommercial “Herplaatsen” van Tempo-Team is de winnaar van de maand mei in de radiocommercial van de maand verkiezing van het Radio Advies Bureau. Met deze nummer 1 positie is de commercial genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs 2012.
 
In een grappige dialoog probeert de ene collega de andere collega, die zich al drie dagen op het toilet schuilhoudt, te overtuigen dat het op die andere afdeling niet eng is. Aansluitend meldt Tempo-Team via een voice over, het coaching-programma voor herplaatsen van werknemers. Dit weten vooral de consumenten van 35 tot 65 jaar te waarderen.      
 
De nummer 1 wordt op de voet gevolgd door de commercial “Van X5 naar lijn 5” van Telfort met de ex-miljonair die helaas nu met de bus moet maar niet hoeft in te leveren op mobiel bellen. Telfort maakt in deze radiocommercial gebruik van het visual transfer effect, elementen uit de televisiecommercial worden gebruikt voor de herkenning op radio. Ook hier is de radiocommercial populairder bij de ouderen ten opzichte van de jongeren. 
 

De derde is plaats voor Duyvis die het nieuwe geluid van borrelend Nederland op de radio laat horen via een radiocommercial voor Borrelnoten “Knappers”. Zoals we van Duyvis gewend zijn, communiceren ze feestelijk en dat waarderen vooral de jongeren.  


Bureaus

Marketing

Economisch