Wetenschap en data centraal in nieuwe samenwerking Dentsu en RTL

Wetenschap en data centraal in nieuwe samenwerking Dentsu en RTL

07-10-2024 (11:26) - Media

Dentsu gaat vanaf 2025 aan de slag voor RTL. Het mediabureau zal werken aan de geïntegreerde mediatrategie én het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland.

De samenwerking bestaat uit een breed scala aan projecten, waaronder Media Mix Modeling (MMM), Creative Pre-testing en Audience Targeting. 'Met deze samenwerking willen we met het data-gedreven RTL een volgende stap zetten in de ontwikkeling naar een wetenschappelijke benadering van media', vertelt Michael Willems, Managing Director Media, dentsu Benelux. 'Hiermee waarborgen we voortdurende innovatie binnen de dynamische Nederlandse entertainmentmarkt.'

Margot Moscou, Head of Content & Digital Marketing, RTL & Videoland: ‘We hebben ambitieuze plannen en we werken altijd met partners die ons daarin verder brengen. Op het gebied van media en creatie effectiviteit heeft dentsu voor ons alles in huis waarmee wij het verschil kunnen maken op het gebied van impactvolle zichtbaarheid. Daarom kijken wij enorm uit naar de samenwerking met dentsu.’


Bureaus

Marketing

Economisch