Folkje Berends nieuwe directeur SRM
SRM, opleidingsinstituut marketing- en communicatieprofessionals, kondigt Folkje Berends aan als nieuwe directeur.
Folkje neemt de functie over van Maarten Nijboer.
De focus van Folkje zal liggen op het versterken van bestaande programma's en het ontwikkelen van nieuwe opleidingen en trainingen. "Ik kijk ernaar uit SRM weer dichter bij de kern te brengen; het professionaliseren van ons mooie marketing- en communicatie vak, de reden dat SRM ruim 60 jaar geleden werd opgericht”, vertelt Folkje.
Meer data gedreven
“De laatste jaren is dat vak sneller veranderd dan ooit. Natuurlijk is er nog steeds behoefte aan kennis over de grondbeginselen van ons vak, ook daarvoor kun je nog steeds bij ons terecht. Maar door digitalisering, mediaontwikkelingen en sterk veranderd consumentengedrag is ons vak onomkeerbaar veranderd. Ook wij zullen een veel meer op data gedreven aanpak hanteren, waarbij we de student nog centraler kunnen stellen en meer dan ooit in kunnen spelen op zijn of haar gedrag en behoeften. Alleen zo kun je als marktleider de kwaliteit van je opleidingen en diensten op topniveau houden. Daarnaast wil ik richting onze zakelijke klanten SRM nog meer positioneren als waardevolle L&D sparringpartner waarmee zij hun marketing- en communicatieprofessionals kunnen blijven ontwikkelen en - enorm belangrijk in deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt -, voor langere tijd kunnen blijven boeien en binden. Ik heb er veel zin in om onze klanten en onze doelgroepen frequent te ontmoeten, bijvoorbeeld tijdens een van de vele events die in onze vakgebieden worden georganiseerd."