Mastermatch lanceert B2B netwerkplatform

Mastermatch lanceert B2B netwerkplatform

21-11-2022 (11:25) - Mensen

Elkaar doelgericht op zakelijk vlak leren kennen om samen meer rendement te behalen. Dat kan vanaf 1 december 2022 met de zakelijke datingsapp Mastermatch.

Mastermatch is een trendy B2B-netwerkapp die voorziet in de basisbehoefte om gelijkgestemden te ontmoeten, maar dit efficiënter aanpakt dan het willekeurig mensen aanspreken op netwerkbijeenkomsten. Bij Mastermatch draait het om netwerken met voorkennis en het opbouwen van relaties op basis van echte verbinding. Founder Jorinde Schouten nodigt bedrijven uit om zich alvast voor de app aan te melden.

Netwerken als date

Netwerken alsof je op date gaat, zo moet startup Mastermatch aanvoelen. De app is bedoeld voor mkb-bedrijven en (zelfstandig) ondernemers die doelgericht op zoek zijn naar een co-founder, strategisch partnership, mentor, sparringpartner, nieuwe opdrachtgever en meer. Met de datingapp krijgen zij voorkennis over wat partijen zoeken en plannen zij één op één afspraken in. De fase van toevallige ontmoetingen en willekeurige conversaties wordt hiermee overgeslagen. Een businessmatch op Mastermatch betekent dat beide partijen de intentie hebben om businessrelaties te worden, om professioneel commitment aan te gaan voor de lange termijn en elkaar te helpen groeien met serieuze resultaten.

Daten voor bedrijven

Jorinde Schouten startte met de ontwikkeling van Mastermatch vanwege haar persoonlijke vete met netwerken: “Op business events moest ik vaak op de gok mensen aanspreken, ontmoette ik niet de mensen die ik zocht en de mensen die ik wel sprak, vuurden een sales pitch op me af waar ik niet op zat te wachten.” Haar bevindingen worden bevestigd door de uitkomsten van haar onderzoek waarin 61% van 300 respondenten aangaf extra geld te willen betalen voor een event als zij van tevoren kunnen zien wie er komen en wat zij zoeken.

Ook via LinkedIn vond Schouten niet de juiste mensen om mee samen te werken: “Daar heerst een stevige zend-cultuur en draait het meer om marketing en acquisitie.” Haar eerste onderneming faalde, waardoor zij het nu met Mastermatch tot haar persoonlijke missie heeft gemaakt om professionals te helpen de juiste businessmatches te vinden voor hun plannen.

Grote ambitie

Mastermatch gaat volgens Schouten verder dan andere apps op de markt die stoppen als de match is gemaakt. ”In Mastermatch zijn de basisprincipes van effectief netwerken geïmplementeerd: van pre-matching voor een ontmoeting op basis van zoekvragen, tot en met het opbouwen, onderhouden en benutten van een warm zakelijk netwerk.” De ambitie van Schouten met Mastermatch is groot, over vijf jaar wil zij dé B2B-app zijn waarmee professionals effectief netwerken, online en op alle business events. Om verder te groeien zoekt zij naar partnerships en funding.