Nieuwe managing director bij Influencer Marketing Agency

17-02-2016 (10:01) - Mensen

Door de snelle groei en  werk voor internationale merken als Diesel, L’Oreal, Farfetch, TUI, Tommy Hilfiger, Starbucks en Rituals, versterkt Influencer Marketing Agency (IMA) haar management met de benoeming van Anneke Schogt als Managing Partner. Daarnaast kan IMA vanaf vandaag ook lifestyle merk Teva aan haar portfolio toevoegen.

Schogt brengt meer dan 15 jaar ervaring in de creatieve, reclame en technologische industrie met zich mee. Bij Microsoft, waar ze verschillende rollen heeft gehad waaronder Country Manager voor Microsoft Advertising, heeft ze zich voornamelijk gericht op publishing, marketing en digital advertising. Ook is ze Managing Partner geweest bij INDIE waar ze voor internationale merken als Nike, Domino’s Pizza en Ben&Jerry’s heeft gewerkt.

Anneke Schogt: 'De effectieve en authentieke manier waarop IMA millenials weet te bereiken is ontzettend indrukwekkend. Makkelijk gezegd, we zijn koplopers als het gaat om deze nieuwe manier van communiceren en ik ben vastberaden om de perceptie van Influencer Marketing wereldwijd te versterken.'

Met de komst van Anneke zal CEO Joost Nauta zich gaan focussen op innovatie en technologie binnen IMA. Als pionier op het gebied van Influencers heeft IMA een grote hoeveelheid aan data over campagnes en Influencers. Deze inzichten gaan ze gebruiken om de impact van hun werk voor klanten te vergroten. Daarnaast zullen ze hiermee ook de algemene kennis omtrent Influencer marketing verbreden en de plek in de totale marketingmix versterken.

Teva
Vandaag maakt IMA ook hun nieuwe partnership met Teva bekend, waarvoor het bureau in 12 landen een influencer marketing strategie zal uitrollen, waarin de focus ligt op Frankrijk, Duitsland, Spanje, de Benelux, Scandinavië en Zuid-Afrika. IMA heeft voor het komende jaar een strategie ontwikkeld waarin content creatie centraal staat. Samen met 23 geselecteerde merkambassadeurs zullen ze aantrekkelijke content creëren en delen die het DNA van het merk weerspiegelt.