Out in the Open: het nieuwe journalistieke netwerkbedrijf van Prummel & Van Nierop
01-09-2016 (11:49) - Mensen
Susanne van Nierop en Astrid Prummel komen met een nieuw journalistiek netwerkbedrijf. Naar eigen zeggen is Out of the Open een brand publisher voor organisaties en merken die meer te melden hebben.
Out in the Open moet prikkelende journalistieke formats ontwikkelen voor organisaties die ‘out in the open’ willen gaan met verhalen over onderwerpen die hun doelgroep bezighouden. Out in the Open maakt gebruik van een netwerk van journalisten en andere ‘makers’ met een frisse, scherpe blik.
Out in the Open borduurt deels voort op de gedachte achter het journalistieke label Untold Stories, dat Prummel in januari lanceerde binnen reclamebureau FHV BBDO. Tegelijkertijd is het de expertise waarin Van Nierop de afgelopen jaren haar sporen verdiende als freelance journalist en tekstschrijver, onder meer voor Nuon, RTL Z, Het Parool en verschillende reclamebureaus.
Prummel: ‘Brand publishing bleek al snel een interessant nieuw domein. Er was interesse van klanten van FHV, van andere opdrachtgevers en ook van andere reclamebureaus met klanten die het verhaal achter het reclame-verhaal willen vertellen. Negen maanden later ga ik samen met Susanne onafhankelijk Out In The Open.’