Team van Omnicom wint YIM Cannes Lions Competition

17-05-2016 (06:45) - Mensen

Jorrit van Rooij en Stefan Bothoff van Omnicom MediaGroup hebben de YIM Media Lions Competition gewonnen. Op 19 juni 2016 vertrekken ze naar Cannes en vertegenwoordigen ze de Nederlandse Mediabureaus tijdens de internationale Young Media Lions Competition in Cannes.

 

De opgegeven talenten hebben in teamverband een case uitgewerkt. Didi van Doggenaar (Voorzitter YIM) : ‘Dit jaar werd de case verzorgd door KWF Kankerbestrijding. Het was een inspirerend vraagstuk waarbij 12 teams de strijd met elkaar zijn aangegaan. De opdracht was het schrijven van een communicatie- en mediastrategie met als doel het emotioneel laden van het merk van KWF Kankerbestrijding. Net als in Cannes moest er gewerkt worden met een uitdagend (media)budget’. 
Anne-Marije Haijtink, Brand en Marketing Manager bij KWF Kankerbestrijding: ‘De YIM-ers hebben deze dag veel creatieve ideeën met soms hele verassende ‘insights’ gepresenteerd. Het winnende team was overtuigend voor de jury door hun treffende overall aanpak; een creatief concept met impact, dat ook realistisch en uitvoerbaar is.’  
 
De jury van dit jaar werd gevormd door: Anne-Marije Haijtink (KWF), Willem – Albert Bol (De Persgroep), Jasmijn Bouwmeester (M2Media), Sandra Westerduin, Christiaan van Betuw (Mediaxplain*), Munise Can (BSUR – Jonge Honden), Kasimir Landheer (Mister SAM) en Pénélope Mazloumidès (OMD).