De Ritchie Story verkozen tot marketingboek van het jaar
De Ritchie Story is door Belgsiche marketingprofessionals verkozen tot Marketing Book of the Year van 2024. Het boek, geschreven door 'Chief Lemonade Maker' Jan Verlinden, vertelt het verhaal van een lokaal limonademerk dat eind jaren ’70 uit de markt verdween, maar dat hij in 2016 succesvol herlanceerde.
Dit jaar brachten maar liefst 3.300 personen hun stem uit. De verkiezing was lang een nek-aan-nek race, maar uiteindelijk sleepte The Ritchie Story van auteur Jan Verlinden de overwinning in de wacht met 21% van de stemmen. Daarmee volgt het boek de vorige winnaar, het duurzaamheidsboek Do Tell, op.
Lanceren in competitieve markt
Ritchie is een traditioneel Belgisch limonademerk op basis van een oud familierecept. In dit persoonlijke en inspirerende boek lees je hoe je een merk kunt (her)lanceren in een zeer competitieve markt. Jan Verlinden deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en zijn geloof in de kracht van een scherp gefocuste marketingmix om het merk helder te positioneren. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om een klein merk bekend te maken via product placement in succesvolle tv-programma's zoals The Masked Singer, Het Huis, Drag Race Belgique en De Mol.
Met waardevolle bijdragen van: Steven Van Belleghem, Marion Debruyne, Frank Goedertier, Fons Van Dyck, Marc Michils, Gino Van Ossel, Lode Uytterschaut, Wim Jansen, Rik Zweegers en Kristof De Wulf. Het marketingboek van het jaar bestel je hier.