Adobe wordt partner Awwwards
27-01-2017 (12:48) - Toeleveranciers
Adobe heeft een partnership gesloten met Awwwards, the Website Awards. Deze organisatie reikt dagelijks awards uit op het gebied van design, creativiteit en innovatie op het internet.
Als onderdeel van de samenwerking vervult Adobe de rol van hoofdsponsor tijdens de Digital Thinkers Conference van Awwwards dat plaatvindt op 2 en 3 februari in Londen. Later dit jaar speelt Adobe ook een grote rol tijdens de VS-editie in Los Angeles. De conferentie in Londen bevat ruim twintig presentaties van grootheden en innovatieve denkers uit de designindustrie.
Jay Meissner, Adobe’s head of UX strategic developement in EMEA, verzorgt op 2 februari een presentatie tijdens de conferentie in Londen met de titel ‘Assumptions prohibited’. Tijdens deze presentatie gaat hij dieper in op UX Design. Tegelijkertijd host Adobe een livestream van het evenement dat gepresenteerd wordt door Vitaly Friedman, Editor van Smashing Magazine, een Duitse webdesign en development publicatie. Ook verzorgt Adobe een Twitter chat die de highlights van de conferentie zal behandelen voor het online publiek.
livestream
De livestream toont een selectie van de Awwwards sprekers, inclusief vooraanstaande UX experts en visionairs op digitaal vlak en geeft tevens een sneak peek van de genomineerden. De livestream vindt plaats op 2 februari, vanaf 13:00 uur. De livestream is hier te volgen.
5 evenementen
Naast de conferenties zal Adobe Awwwards ondersteunen met de serie Design Hubs Europe. Dit zijn vijf evenementen die de beste ‘digital thinkers’ - van lead designers tot ontwikkelaars – koppelen aan de Europese community en Adobe design experts. Deze evenementen vinden later in de lente plaats in Berlijn, Londen, Parijs, Amsterdam en Stockholm.